KIOSK:RADIO:KIOSK – Schwarz auf Weiss | In Black and White
[pls. scroll down for english version]
Ein Dalmatiner im Schnee? Vielleicht. Eine Frage der Wahrnehmung? In jedem Fall. Erst einmal und vor allem anderen aber: Schwarze Zeichen auf weissem Papier.
Was natürlich schon sinn- und sachgemäss bestens in die Auslage des KIOSK:RADIO:KIOSK passt. Doch bevor der Fokus auf Drucksachen im engeren Sinne geworfen wird, begeben wir uns imaginär-imaginierend auf eine Schlittschuhpartie. Indem wir uns den Schlittschuh-Zeichenapparat genauer ansehen, den Sho Hasegawa gebaut hat – und die Foto-Zeichnungen, die mit Hilfe dieses Apparats entstanden sind.
Sho Hasegawas Arbeiten sind bis zum 19.03.2016 im Rahmen der Ausstellung "Low Tech" in der Galerie Rundgänger in Frankfurt ausgestellt: www.rundgaenger.de
Mehr zu Sho Hasegawa auf der Heimseite des Künstlers: www.shohasegawa.com
Im Anschluss geht es dann in den hohen Norden, zur "Fluidity: 50 Years Later: The dematerialization of the Art Object from 1966 to 2016" im Hamburger Kunstverein. Dort interessieren wir uns für drei Arbeiten, bei denen schwarz auf weiss Gedrucktes eine Schlüsselrolle spielt, um das jeweilige Konzept zu erschliessen: Lee Lozanos "General Strike Piece" (1969), Pierre Huyghes "L'Association des Temps Libérés, Journal Officiel de la République Francaise Lois et Décrets, Associations, Lois du Premier Juillet 1901, Juillet 5, 1995" (1995) und "The Project Formerly Known as Kindle Forkbomb" (2011-2013) von ubermorgen.com.
Mehr zur Ausstellung auf den Webseiten des Hamburger Kunstvereins: www.kunstverein.de
Credits & Playlist: siehe unten.
[English]
A Dalmatian dog in the snow? Perhaps. A question on/of perception? For sure. In any case, however: In black and white.
Or, more precisely: black marks and signs on white paper. Obviously fitting into our KIOSK:RADIO:KIOSK's display.
Yet, before we will focus on printed matter more literally, we're invited to take part in an imaginary-imaginative ice skate trip. We will take a closer look at a very special ice skate drawing apparatus Sho Hasegawa has built as well as at the "Winter Landscapes" he has been drawing.
Sho Hasegawa's work is presented as part og the exhibition "Low Tech" at Galerie Rundgänger, Frankfurt Main, until March 19, 2016: www.rundgaenger.de
Mehr zu Sho Hasegawa auf der Heimseite des Künstlers: www.shohasegawa.com
Afterwards we travel north, to visit the exhibition "Fluidity: 50 Years Later: The dematerialization of the Art Object from 1966 to 2016" at Hamburger Kunstverein. Here we are especially interested in three pieces for which printed matter in black on white is the clue to explore the concept of the work: Lee Lozano's "General Strike Piece" (1969), Pierre Huyghe's "L'Association des Temps Libérés, Journal Officiel de la République Francaise Lois et Décrets, Associations, Lois du Premier Juillet 1901, Juillet 5, 1995" (1995) and "The Project Formerly Known as Kindle Forkbomb" (2011-2013) by ubermorgen.com.
For more information about the exhibition visit Hamburger Kunstverein online: www.kunstverein.de
Credits & Playlist:
miss.gunst wishes to thank all contributing artists and netlabels. The detailed playlist will follow soon…
Bitte beachten | Please note:
Für Links zu externen Webseiten wird keinerlei Gewähr und Verantwortung übernommen. Siehe auch den Haftungsausschluss | No guarantees and responsibilities for links to external websites. See also the disclaimer in case.